Recensie // Zoek het uit, Chloe Brown – Talia Hibbert

Chloe Brown heeft een chronische ziekte, fibromyalgie, waardoor ze besluit om haar leven om te gooien. Ze maakt een bucketlist op en wil koste wat kost deze volbrengen. Zo wil ze dronken worden, motorrijden, betekenisloze lekkere seks hebben en nog andere dingen. Chloe wordt echter wel beperkt door haar ziekte en heeft dus hulp nodig om deze lijst te kunnen volbrengen. Redford is haar redder in nood en besluit haar te helpen. Ze zijn twee tegenpolen, maar ze groeien dichter naar elkaar toe…

Hibbert heeft een zeer aangename schrijfstijl met de nodige humor. Zo komt Chloe voor wat situaties te staan die met humor worden aangepakt. Het kan namelijk snel al wat serieuzer worden als het gaat om Chloe haar fibromyalgie, maar het feit dat ze hier soms sarcastisch over kan zijn, zorgt dat de sfeer wat luchtiger wordt. Soms mocht het ook gerust wel wat serieuzer zijn, dat miste ik soms wel.

Chloe heeft dus een chronische ziekte, maar ze laat zich hierdoor niet opsluiten. Ze heeft beperkingen in haar dagelijks leven wat zeer mooi aangetoond wordt. De representatie lijkt mij dan ook wel oké te zijn, maar daar kan een ervaringsdeskundige beter over oordelen.

Verder is het verhaal een steamy romance. De connectie tussen Chloe en Redfort bouwt eerder traag op, maar eens ze elkaar echt beter kennen, gaat de temperatuur omhoog om het zo maar even te benoemen. Ze hebben zo wat een relatie van aantrekken en afstoten. Dat is in het begin wel leuk en grappig ook soms om te lezen, maar meer naar het einde toe is dit een beetje te veel. Ze gedragen zich op de duur eerder als tieners in plaats van volwassenen. Akkoord, ze hebben wel wat meegemaakt en hebben trust issues, maar dat is naar het einde toe echt wel heel duidelijk dat ze eens met elkaar deftig mochten gaan praten.

Er zijn ook heel wat clichés aanwezig in het verhaal, maar het leest zalig weg. Het is een ideaal boek om in de zomer te lezen als je wil wegdromen. De clichés storen dus eigenlijk niet. Als je hier niet van houdt, dan zal dit waarschijnlijk minder je ding zijn. Als je daar wel van houdt, dan is dit dé ideale summer read.

Om kort samen te vatten is Zoek het uit, Chloe Brown een heerlijke romance om te lezen met wat hete scènes tussendoor. Clichés zijn aanwezig, maar niet storend. De representatie van fibromyalgie lijkt oké te zijn. Enkel mochten Chloe en Redfort wat minder spelen met het licht (aan-uit, snap je?). Hibbert krijgt voor dit boek dan ook vier sterren.

Waardering: 4 uit 5.

Titel: Zoek het uit, Chloe Brown
Auteur: Talia Hibbert